Zasady i tryb przyjmowania , rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków:
- Skargi i wnioski wpływające do Biura są przyjmowane, rozpatrywane i załatwiane zgodnie z przepisami określonymi w:
- Dziale VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 roku nr 98, poz. 1071, ze zm.),
- Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 roku w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5, poz. 46)
- Rozpatrywanie i załatwianie skarg i wniosków należy do kompetencji Dyrektora Biura. Dyrektor może upoważnić pracownika Biura na stanowisku kierowniczym do przyjmowania interesantów w sprawie skarg i wniosków oraz przyjmowania skarg. Dyrektor może przekazać skargę lub wniosek do rozpatrzenia kierownikowi komórki organizacyjnej, której zakresu działania dotyczy skarga lub wniosek.
- Przyjmujący potwierdza zgłoszenie skargi lub wniosku, jeśli żąda tego wnoszący.
- Skargi i wnioski powinny zawierać czytelne imię i nazwisko (nazwę)oraz adres zgłaszającego. Skargi i wnioski niezawierające tych informacji pozostawia się bez rozpatrzenia.
- Skarga na działanie lub zaniechanie określonego pracownika Biura nie może zostać przekazana do rozpatrzenia przez tego pracownika.
- Dyrektor przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków w siedzibie Biura od poniedziałku do piątku w godzinach urzędowania Biura.
- Skargi i wnioski rozpatruje się w ciągu miesiąca od daty otrzymania informacji, o których mowa w pkt. 4. W sprawach wymagających zasięgnięcia opinii prawnej, uzyskania pisemnego stanowiska innej instytucji lub uzupełnienia ze strony zgłaszającego, sprawa może być załatwiona w terminie przekraczającym jeden miesiąc. O zwłoce w załatwianiu sprawy i jej przyczynie informuje się zgłaszającego.
- Rejestr skarg i wniosków prowadzi sekretariat DBFO-Bielany.
- Skargi i wnioski oraz oryginalną dokumentację dotyczącą ich załatwienia przechowują komórki organizacyjne, których zakresu działania dotyczą skargi i wnioski.
Metryka
Rejestr zmian
Rozwiń