Skargi i wnioski

Skargi i wnioski

Zasady i tryb przyjmowania , rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków:

  1. Skargi i wnioski wpływające do Biura są przyjmowane, rozpatrywane i załatwiane zgodnie z przepisami określonymi w:
    1. Dziale VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 roku nr 98, poz. 1071, ze zm.),
    2. Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 roku w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5, poz. 46)
  2. Rozpatrywanie i załatwianie skarg i wniosków należy do kompetencji Dyrektora Biura. Dyrektor może upoważnić pracownika Biura na stanowisku kierowniczym do przyjmowania interesantów w sprawie skarg i wniosków oraz przyjmowania skarg. Dyrektor może przekazać skargę lub wniosek do rozpatrzenia kierownikowi komórki organizacyjnej, której zakresu działania dotyczy skarga lub wniosek.
  3. Przyjmujący potwierdza zgłoszenie skargi lub wniosku, jeśli żąda tego wnoszący.
  4. Skargi i wnioski powinny zawierać czytelne imię i nazwisko (nazwę)oraz adres zgłaszającego. Skargi i wnioski niezawierające tych informacji pozostawia się bez rozpatrzenia.
  5. Skarga na działanie lub zaniechanie określonego pracownika Biura nie może zostać przekazana do rozpatrzenia przez tego pracownika.
  6. Dyrektor przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków w siedzibie Biura od poniedziałku do piątku w godzinach urzędowania Biura.
  7.  Skargi i wnioski rozpatruje się w ciągu miesiąca od daty otrzymania informacji, o których mowa w pkt. 4. W sprawach wymagających zasięgnięcia opinii prawnej, uzyskania pisemnego stanowiska innej instytucji lub uzupełnienia ze strony zgłaszającego, sprawa może być załatwiona w terminie przekraczającym jeden miesiąc. O zwłoce w załatwianiu sprawy i jej przyczynie informuje się zgłaszającego.
  8. Rejestr skarg i wniosków prowadzi sekretariat DBFO-Bielany.
  9. Skargi i wnioski oraz oryginalną dokumentację dotyczącą ich załatwienia przechowują komórki organizacyjne, których zakresu działania dotyczą skargi i wnioski.

Metryka

Rejestr zmian

Rozwiń

Rejestr zmian

Data publikacji

Osoba